Dla pacjenta

Prosimy o zapoznanie się z kartą informacyjną przed wizytą. Karta będzie wypełniana i podpisywana w gabinecie.

DO POBRANIA:

Poniżej znajdą Państwo pełną treść dokumentu RODO obowiązującą w gabinecie MIDLINE OSTEOPATIA

FORMULARZ ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH
OSOBOWYCH WRAZ Z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ DLA
PACJENTÓW O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W MIDLINE OSTEOPATIA Z SIEDZIBĄ W WARSZAWIE

Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) – zwanym dalej w skrócie „RODO”, informujemy, że:

  1. W związku ze świadczeniem na Pani/Pana rzecz usług przez firmę Midline Osteopatia Agata Malinowska/Karol Malinowski z siedzibą Warszawie konieczne jest przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie,
    przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
  2. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Midline Osteopatia Agata Malinowska/Karol Malinowski z siedzibą w Warszawie (01-651) przy ul. Gwiaździsta 7D/6, posiadająca numer NIP: 1251485604 oraz posiadająca numer REGON: 142815692 zwana dalej „Administratorem”, NIP: 5291715679 oraz posiadającego REGON: 142814793 zwanego dalej „Administratorem”
  3. Dane osobowe pacjentów są wykorzystywane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
    a) udzielanie świadczeń zdrowotnych (diagnostyka, konsultacje, profilaktyka, terapia, zabiegi) co stanowi obowiązek prawny zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a, c, h oraz i RODO
    b) prawidłowa realizacja świadczonych usług lub podjęcie działań na Pani/Pana prośbę przed zawarciem umowy, w tym m.in. rezerwacja terminu wizyty, rejestracja usługi, przekazanie informacji o przygotowaniu do wizyty/badania, przekazanie przypomnienia o terminie wizyty/badania, przekazanie informacji o odwołaniu terminu wizyty/badania, realizacja wizyty/badania, wystawienie recept/skierowań, rozpatrywanie skarg i reklamacji, przekazywanie
    informacji o zmianie adresu punktu świadczenia usług, realizacja Pani/Pana prośby o przedstawienie oferty lub o możliwość rezerwacji wizyty co stanowi obowiązek prawny zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a oraz RODO
    c) prowadzenie ksiąg rachunkowych, rozliczeń z płatnikiem, rozliczeń podatkowych, prowadzenie i przechowywanie dokumentacji medycznej, weryfikacja tożsamości przed wizytą co stanowi
    obowiązek prawny zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO
    d) prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora lub przez stronę trzecią, w tym w szczególności badanie satysfakcji pacjentów, prowadzenie badań i analiz statystycznych (dostosowanie oferty i doskonalenie standardów świadczonych usług), ochrona obiektu i mienia, poprawa bezpieczeństwa na terenie placówki medycznej prowadzonej przez Administratora,
    umożliwienie wykrywania zachowań szkodzących Administratorowi lub jego podwykonawcom albo narażających ich na straty (monitoring wizyjny pomieszczeń oraz otoczenia), a także ustalanie,
    dochodzenie lub obrona roszczeń w postępowaniu sądowym, administracyjnym lub też innym postępowaniu pozasądowym, w związku z działalnością prowadzoną przez Administratora lub jego
    podwykonawców co stanowi obowiązek prawny zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO
    e) marketing usług świadczonych przez Administratora lub jego partnerów handlowych co stanowi
    obowiązek prawny zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO
  4. Administrator danych osobowych ma ustawowy obowiązek zachowania danych osobowych w tajemnicy.
  5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3, odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą:
    a) podmioty, którym Administrator przekazuje dane w związku z realizacją obowiązków wnikających z przepisów prawa, w szczególności prawa w obszarze ochrony zdrowia, w tym m.in.
    podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych (zapewnienie ciągłości świadczeń zdrowotnych), organy władzy publicznej, w tym Rzecznik Praw Pacjenta, Narodowy Fundusz Zdrowia, organy samorządu zawodów medycznych oraz konsultanci krajowi i wojewódzcy, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
    b) podmioty finansujące udzielane Pani/Panu świadczenia zdrowotne w ramach umów zawartych z Midline Osteopatia Agata Malinowska/Karol Malinowski;
    c) podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora m.in. dostawcy usług IT, podmioty świadczące usługi archiwizacji dokumentacji medycznej, usługi prawne, etc. – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora oraz w celach wskazanych w pkt 3,
    d) podmioty, którym przekazanie Pani/Pana danych następuje na podstawie Pani/Pana oświadczenia, wniosku lub zgody;
    e) podmioty upoważnione na podstawie decyzji administracyjnych, orzeczeń sądowych, tytułów wykonawczych;
    f) organy państwowe lub organy samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem;
    g) inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa, a w szczególności przez okres wynikający z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna jest przechowywana co do zasady
    przez okres co najmniej 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
    a) dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,
    b) dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat. Po upływie ustawowego czasu przechowywania dokumentacji medycznej będzie ona niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła, lub wydana Panu/Pani lub osobie przez Pana/Panią upoważnionej. Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. Jeżeli wyraził/a Pan/Pani na komunikację w celach
    marketingowych, dane będą przetwarzane do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w tych celach. Okres przechowywania danych przetwarzanych przy pomocy monitoringu wizyjnego wynosi maksymalnie 30 dni, chyba że nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu lub powzięto wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu – w takim przypadku termin przechowywania danych ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
  7. Pani/Pana dane nie będą profilowane tj. w sposób zautomatyzowany przetwarzane do oceny czynników osobowych, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów Pani/Pana pracy, sytuacji ekonomicznej, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się z wyjątkiem stanu zdrowia do czego jesteśmy zobowiązani odpowiednimi przepisami prawa.
  8. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo: dostępu do Pana/Pani danych osobowych; sprostowania Pana/Pani danych osobowych; usunięcia
    Pana/Pani danych osobowych; ograniczenia przetwarzania Pana/Pani danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO; przenoszenia danych osobowych; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO; wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który to Urząd mieści się pod adresem:
    ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  9. Każdą z wyrażonych przez Panią/Pana zgód może Pani/Pan wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych dokonanego przed jej wycofaniem. W celu cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych należy skontaktować się z Administratorem.
  10. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem korespondencji elektronicznej
    kierowanej na adres e-mail: rejestracja.midline@gmail.com, listownie przesyłając korespondencję na adres Administratora lub osobiście po uprzednim umówieniu wizyty z pracownikiem recepcji Administratora.
  11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niemniej podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi prawne
    nałożone na Administratora danych, w tym m.in. konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Podanie danych jest również niezbędne do wystawienia rachunku lub faktury. Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolne, brak zgody na komunikację marketingową nie może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.
  12. Dodatkowo Pacjent oświadcza że:
  • podane powyżej dane osobowe są aktualne i prawdziwe. Przyjmuje również do wiadomości, że przekazanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych osobowych może pociągać za sobą
    niekorzystne dla pacjenta skutki prawne, w tym w szczególności uniemożliwić udzielenie świadczeń zdrowotnych oraz prawidłową realizację usług świadczonych przez Midline Osteopatia Agata Malinowska.
  • wyraża zgodę na kontaktowanie się z Panią/ Panem przez Midline Osteopatia Agata Malinowska/Karol Malinowski z wykorzystaniem wskazanego przeze mnie numeru telefonu oraz adresu e-mail w związku z realizacją świadczeń zdrowotnych oraz usług medycznych.
  • wyraża zgodę na przesyłanie przez Midline Osteopatia Agata Malinowska/Karol Malinowski na podany przez Panią/Pana adres e-mail lub numer telefonu informacji w tym informacji marketingowych
    3związanych ze świadczeniami zdrowotnymi i usługami medycznymi oraz promocją i ochroną zdrowia co stanowi uzasadniony interes prawny (art.6 ust. 1 lit.F RODO).